tisdag 19 oktober 2010

riktiga prao dag 1

Hej!
Kom hem för ett tag sedan efter en lång dag. Gick upp ca halv 6 imorse för att sedan åka hem ifrån ca halv sju som tur var fick jag sjuts till stationen av pappa. Där mötte jag Saga och vi åkte den ca 45 minuters långa tågresan. Skulle börja jobba kl 8. Gick bra jag hittade till rätt avdelning på en gång. Jag och den som jobbade där började nästan med att plocka fram frukost som alla mammor skulle ha. Sedan serverade vi frukosten. Efter det så bredde vi ca 30 mackor som skulle vara till kvällen och plastade in. Kommer inte exakt i vilken ordning vi gjorde allt men under dagen så har jag plockat i och ur ett X-antal diskmaskiner och bäddat en hel del sängar. Vid 11 tiden kom även Linnéa som skulle jobba kvällspasset. Linnéa och jag hjälptes åt och ge alla mammor lunch på rummet, diska undan mm. Vi var även med när en barnläkare undersökte en nyfödd bebis. Den var jätte söt! Och han var en väldigt trevlig och välkomnande"gubbe" som i och för sig alla andra var.
Nu när jag skrev det här så kändes det som om det var väldigt mycket vi har gjort men där kändes det inte som det det var typ fika pauser efter varje "uppgift" man gjort.

En annan sak som var irriterande var att Linnéa som kom 11 istället för 8 SOM JAG fick gå hem samtidigt som jag. Eftersom personalen tyckte det skulle bli bättre om vi jobbade samma tider istället så imorgon börjar vi båda 9 och slutar 4. Dvs. en timmes förskjutning
för min del. Det var ju ganska skönt för nu slipper jag gå upp halv 6 i två veckors tid som jag ställt in mig på. Men istället kommer man hem en timme senare vilket är något som jag inte föredrar. men men.. Det blir säkert bra ändå.

Nog om praon, mina reflexskärmar har kommit men man måste hämta ut dem och det hinner vi nog inte idag.

//Olivia
Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. sv: min dag var bra den med. låter som att ni har ganska varierade uppgifter ändå, kul! :)

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att börja vid 9!! Sovmorgon ju. Jag börjar vid 7.. :/ haha, vad skönt med fikapaus efter varje uppgift.. Jag fick bara en fikapaus tsm m resten av personalen + lunchpaus :P.

    Tänk positivt Olivia, du lärde dig säkert mer än Linnéa eftersom du var där längre än henne. xD Hihihihi :)

    Kram :)

    SvaraRadera